Naar hoofdinhoud

Klacht over het gedrag van een medewerker

Heb je een klacht over het gedrag van een medewerker van de Politieacademie? Gebruik dan het online klachtenformulier van de politie om jouw klacht in te dienen.

Klachtenformulier

Dit formulier is ook voor burgers die een klacht willen indienen over een politiemedewerker. De politie heeft speciale klachtbehandelaars die met jouw klacht aan de slag gaan. 

Naar het klachtenformulier
Illustratie van vrouwelijke agent in uniform in gesprek met man in rood shirt

Belangrijk om te weten als je een klacht indient

  • De klachtbehandeling heeft als doel het herstellen van vertrouwen en het leren van de klacht.
  • De klachtbehandeling heeft niet als doel een rechtsgevolg te behalen, zoals een straf of bepaalde maatregelen.
  • We behandelen alle klachten op een gepaste manier. De klachtbehandelaar helpt je zo veel als mogelijk op weg.
  • Is de klachtbehandelaar op een manier betrokken bij de medewerkersklacht? Dan gaat jouw klacht naar een ander onderdeel van de politie (buiten de Politieacademie) voor onafhankelijke behandeling.
  • De personeelszorg voor jou en voor de beklaagde medewerker vinden wij belangrijk.
  • De behandeling van medewerkersklachten is geen vertrouwelijke procedure. We houden zoveel mogelijk rekening met de privacy van medewerkers.
  • Bij een anonieme klacht leggen wij de klacht vast. Als dit nodig is, brengen wij de klacht onder de aandacht van het bevoegd gezag.
  • Jij en de beklaagde medewerker zijn verplicht mee te werken aan de klachtbehandeling.

Niet gevonden wat je zocht?

Deze website van de Politieacademie gebruikt cookies om de website goed te laten werken. En om het gebruik van de website te analyseren. Dit doen we volledig anoniem. Je gaat hiermee akkoord als je op ‘accepteren’ klikt. Klik je op ‘weigeren’? Dan plaatst de website deze cookies niet.

Meer informatie over het gebruik van cookies op politieacademie.nl lees je in onze cookieverklaring.